torsdag 30 april 2009

Sandy on the Radio

Jag har aldrig önskat en låt på radio. Men så idag, nu i förmiddags, stod jag och diskade och lyssnade på Visby FM, som ungefär är den enda radiostation vi får in på våran gamla 50-tals radio. Det är en engelskman som leder morgon/förmiddagsprogrammet som heter Breakfast club och han är hur skön som helst. Utan våran gamla radio hade jag nog aldrig upptäckt denna underbara radiokanal som tillexempel på söndagar kl 15.00 (har jag för mig att det var) har ett program där de bara spelar 50-, 60- och lite 70-tals musik! hur underbart är inte det? Och även den enda kanalen här på Gotland som spelar massor, massor av rockmusik..

radio

No Rix FM, no Mix Megapol.. only Visby FM 89,2

Så ja, jag stod där och diskade och diggade till låtar som blivit önskade per sms. Och tänkte: nej nu tusan, nu ska jag önska en gammal goding! Så jag smsade in och bad honom spela kanske en Jerry Lee Lewis, Dion & The Belmonts eller en klassisk Elvis-låt. Och berättade även hur jag/vi “hittade” Visby FM, tack vare vår fina gamla radio. Och han läste upp hela mitt sms och spelade underbara Great Balls of Fire “just for Sandy”. Kul tycker jag! =) Han sa även: Thank God to that radio!  Och jag håller med.

April månad har varit en väldigt bra månad för mig och bloggen, vi har slagit vårat eget rekord när det gäller antal besökare per månad. Över 1000 unika läsare under april, det är inte illa pinkat! Och det är ju självklart tack vare alla er där ute =) Det tänkte jag fira, och som ett tack till er läsare, med en tävling framöver. Jag tänkte hitta något fint pris idag på staden, så håll utkik här under helgen för att vara med du också!

Ha en supertrevlig, solig och härlig Valbord och långhelg! =)

Tjingeling

4 kommentarer:

Annie S sa...

Låter som en jättebra radiokanal! Jag har slutat lyssna på radio när där aldrig spelas något vettigt.

Trevlig Valborg till dej också! Ha det gott! :)

Cel'Dara sa...

Ha en härlig Valborg du oxå!
Själv går jag hemma i myskläder och har tvättdag. Snart ska det lagas middag och sen ska jag bara ligga i soffan med Elvis och glo film resten av kvällen. Myyys!

Annie - Annalunda sa...

Åh vad kul! Ljuvlig historia att berätta för barnen... ;) ;) ;)

Gulle-er vi saknar er... funderar på när vi ska komma... det får inte dröja jättelänge, men vet inte hur jag riktigt ska få ihop det... :)

Kramar!!!!

Annie - Annalunda sa...

Glömde säga grattis!!!!!!! till så många besökare... kanske jag har någon vinst i butiken... ;)

Kram igen