lördag 9 juli 2011

Long, long time ago.. And a baby later!

Hur ofta har man inte börjat ett inlägg med att "det var såå länge sen jag bloggade.." eller "nu har jag varit dålig på att uppdatera, igen.."?? Men nu kan jag säga det o det är verkligen sant! Tyvärr..
Jag vet inte varför jag dröjt så fasligt länge, tror jag helt enkelt tappade skriv- o blogglusten totalt! O sen kom ju den där lilla knodden i februari, som visade sig vara en knodda :) en liten Ellen fick vi den 7 februari i år! O hon har såklart upptagit mycket av våran tid, det blir liksom gärna så ;)

Men nu, bara helt plötsligt fick jag ett infall att skriva ett inlägg igen! O egentligen har jag väl massor att berätta vad vi haft för oss i våran värld i ca 8 månader (ja, det var faktiskt så längesen jag bloggade!) men risken finns att ni skulle bli uttråkade efter ett tag :)

Så vi börjar i nuet helt enkelt: Ellen blev 5 månader i förrgår o har blivit ett riktigt litet busfrö! Vi bor fortfarande kvar i Karlshamn för tillfället men i augusti förflyttar vi oss till Nybro då Johan sökt in till högskolan i Kalmar.. Ska bli väldigt spännande, Nybro är inte direkt någon världsmetropol men det får duga :) hittat en fin o billig lägenhet o kul för Ellen att inte bo mitt i stan så det känns okej ändå :) sen är det ju närmre till Gotland med, och Växjö.. O betydligt bättre förbindelser med tåg o så än vad det är här!

Så det är vad som är på gång just nu.. Nu väntar en diskhög på mig, man får passa på när Ellen sover! Vi får se hur länge o om det dröjer till ni får läsa nästa inlägg. Hoppas verkligen jag kan få tid o ork till att skriva ibland, man behöver det :) skriva av sej lite!
Men ha det så bra så hoppas jag ni snart tittar in igen!



/Sandy

3 kommentarer:

Lilly Lee sa...

Välkommen tillbaka ;-) Åh jättegrattis till lilla tjejen! Sicken sötnos!

Annie - Annalunda sa...

Såååå roligt att Sandy är tillbaka! Misstänker att man kommer även att få läsa om och se världens finaste Ellen i bloggen nu!

Jättekram "svärmor" o farmor

Annie S sa...

Välkommen tillbaka! Jätteroligt att du bestämde dig att börja blogga igen. Och grattis till tösen! :)