söndag 22 augusti 2010

Äntligen helg.. på riktigt!

Det här e den första lediga helgen där jag verkligen får va ledig och vara hemma på..ja, jag vet inte när! Johan den stackaren jobbar iofs, men mer lugn o ro åt mej! =)

Sov till halv 11 idag, herregud..jag minns nog inte ens när jag gjorde de sist! Men skönt va de. Även om man känner sej lite..ja, man får nästan lite smått ångest, fast ändå inte, för att man har sovit bort så många timmar!

Vi har fått tillökning till familjen, en liten luddig norsk skogskatt. Ludde, ett riktigt busfrö, men som har fått de andra katterna Whiskey o Maggis att sköta sej bättre verkar det som. Maggis har inte kissat utanför lådan en enda gång sedan han kom! Vi hade nästan gett upp hoppet om Maggis efter att ha provat alla sluta-kissa-på-fel-ställen-metoder, vi trodde att vi skulle behöva göra oss av med henne, men nej..hon kände väl kanske de på sig att Ludde kanske va hennes ersättare och Whiskeys nya kompis om hon inte sköter sej! Så tack gode gud för de, skönt att inte behöva göra sig av me henne! Hon har dessutom blivit gosigare, eller kanske mer fjäskig ;) Nu när de finns mer konkurrens än innan??

Mer tillökning kommer det att bli här hos oss också, lika bra att ni får veta vad de e som tar min tid och får mej att inte "orka" blogga så mycket längre. Jag och Johan ska ha en liten knodd =) I februari någon gång kommer han/hon! Så det är det som tar mycket av min energi, sover mest när jag kommer hem ifrån jobbet o då blir det inte mycket av me bloggandet =/ Hoppas ni har överseende me detta ;)

Ja, då ska väl jag slappa vidare den här sköna slapparsöndagen!
Hoppas ni har de bra!

Tjingeling

4 kommentarer:

Lilly Lee sa...

Åååh men grattis!!!! Jag har ju själv nyss fått knodd, så jag vet ju hur det känns ;-)

Annie S sa...

Stort grattis till er båda! Spännande! :)

Liza sa...

Är så himla glad för er skull! Hoppade högt när Johan berättade idag, ett stort grattis till er båda! :')

Sandy sa...

Tack så mycket till er alla tre! =)