fredag 7 november 2008

Retro hos mamma

Hemma hos mamma och Tomas kan man hitta mycket retro, och faktiskt mycket i min och Johans smak. Den bruna kannan är dock något som vi själva fyndade på en loppis.



Design: Stig Lindberg, "Domino" från 1955


Design: Stig Lindberg, "Berså" 50-tal


Design: Uppsala- Ekeby "Safari"


Våran egna kanna; Inte säkra men liknar
våra Vereco koppar och fat


Mintgrön Kobratelefon, mums!


Äggkoppar från 1959


Askfat "Lorenz"

Tändsticks-etui från Siltbergs Bilaffär Visby


Det kommer fler bilder på mumsiga ting! Jag tror att jag ska stjäla med mig lite prylar från mamma när vi flyttar ;)
Tomas har dessutom, i sitt "pojkrum" i källaren en hel hög med roliga LP-skivor som man också kan fota om man vill :) Vi får se vad som hinns med, mycket nu med jobbsökande *suck*

Wish me good luck!

3 kommentarer:

Annie - Annalunda sa...

Såklart jag önskar lycka till! Är i Stockholm nu... ;) Hälsa Johan att det står lite Berså i källaren ;)

Kram Anna

Marie Reed sa...

Good Luck! What amazingly fun finds! That telephone is to die for cute!

Annie - Annalunda sa...

Saknar er jättemycket! KRAM!!!!