söndag 26 oktober 2008

Blogg, blogg, blogg

Blogg hit och blogg dit! Allt prat om bloggar överallt har gjort mig lite smått anti-blogg, måste jag erkänna.
Men många gör det, och många gillar det så..Varför inte testa? tänkte jag. Man gör det ju till vad man själv vill, det är det som ändå är lite lockande där mitt ibland mina "anti-bloggkänslor".
Men den som verkligen gjort mig nyfiken på bloggning är ändå kära "svärmor" Annalunda som bloggar och bloggar och lyckas jäkulens bra faktiskt. Kul tycker jag! :)

Men nu sitter jag här i alla fall, och gör ett försök till en blogg.

Jag tycker mycket om gamla saker och stilar. Mest 50-, 60- och 70-tal men mycket fint fanns det också på både 20-, 30- och 40-talet. Därför tänkte jag att det kunde vara lite trevligt att göra en blogg om lite sådana saker jag gillar. Vi får väl se om jag lyckas :)

Men först måste det samlas inspiration och lite tips om hur man gör en bra blogg (tur att man har en bloggberoende "svärmor"), så detta får räcka tillsvidare.

Tjipp och hej


4 kommentarer:

Annie - Annalunda sa...

Du är ju en sötnos!!!! :) Bloggberoende??? Jag??? ;) Kan jag väl aaaaldrig tro...

Välkommen till bloggvärlden - det ska bli jättekul att följa din blogg!!! Inte minst med tanke på att jag vet att du har riktigt bra känsla för det där lilla extra...och att ni nu flyttar till eget!

Puss "svärmor" Annalunda :)

Lilly Lee sa...

Hej! Va kul att du hittade till min blogg!! Och här hos dig kommer jag att vara nu när jag hittat till dig! Jättefin blogg!!!

En Mölnbobos Liv sa...

Jag lottar ut en retronecessär i min blogg, kika gärna in

Anonym sa...

Hello. And Bye.