söndag 26 oktober 2008

Flytt

Idag gick flyttlasset - utan oss! Min kära far och hans kära Carina besökte hennes son i Skåne igår, och passade på att ta stoora lastbilen från InterSport och tog med våra saker till öjen.

Skönt att få iväg allt men det är en jobbig känsla som smyger sig på när man inte själv följer med flyttlasset, utan bara lämnar över till någon annan. Men vi följer efter dom om en vecka. Så under tiden får vi bara hoppas att alla våra saker (som fyllde hela lastbilen!) får plats i mammas garage för det första; och för det andra att inget går sönder, eller att de ställer ut något i garaget som inte borde stå ute fastän vi sagt till om det. Men men, man får väl lita på sina föräldrar också, så som de faktiskt litat på mig många gånger! :)

Så nästa söndag alltså, blir jag öbo igen. Innan har jag stått med ett ben på varje sida om havet känns det som. Men nu, nu simmar vi över för gott. Eller tjaa, ett år i alla fall! :)
Mest spännande blir det nog för Johan, han har ju inte flyttat hemifrån innan. Jag flyttade ju ändå lite grann när jag var 15, till Växjö för att studera till frisör. Och tur var väl det, annars hade jag inte träffat Johan överhuvudtaget.

Men lite otur är det att alla våra saker "försvann" idag, när jag just skaffat mig en blogg. Man vill ju gärna lägga upp massa, massa bilder. Men utan saker blir det svårt att fota! Synd..

Jag får ta massa kort när vi flyttar in i lägenheten, runt den sista november, och börjar komma på plats istället. Det är ju ändå då allt det roliga börjar!


2 kommentarer:

Annie - Annalunda sa...

Bloggen blir bara finare och finare...vart ska det här sluta?? ;) Ser framemot alla bilder!

Puss A

MADELEINE sa...

Fasiken vilken cool bloggdesign ;-)