onsdag 29 oktober 2008

Passion for Fashion och Creative Minds

För nästan två år sedan var jag med i en modevisning i Växjö som dåvarande treorna på frisörprogrammet höll i som projektarbete. Johan var också med, men på den tiden kände vi ännu inte varandra.

Modevisningen skulle vara "en resa" genom alla årtionden på 1900-talet. Varje årtionde spelades upp som en liten teatersnutt, fast utan repliker. Jag skulle med några andra representera 20-tal, och vi dansade såklart charleston! :) Johan var en i 50-talsgänget och skulle spela Danny i Grease.
Det var en väldigt rolig och häftig upplevelse som man kommer att minnas länge.


Johan och Natalie som Sandy och Danny i Grease


från höger: Hanna, Simon och jag
(Suddig bild jag vet)


Och förra året var det våran tur att hitta på något att göra som projektarbete. Jag och fyra andra tjejer i min frisörklass valde att tillverka en almanacka. Vi samarbetade med Vila Clothes, MakeUpStore och Wella professional.
Vi hade detta projektarbete även som UF företag, Creative Minds UF.
Resultatet blev faktiskt riktigt bra, med tanke på att vi aldrig gjort en almanacka förut iallafall! :)

Några smakprov (som inte är de riktiga fotografbilderna):


Rosanna som miss September


Fanny som miss November


Gisela som miss December

1 kommentarer:

Jenny Oak Fae sa...

Hej!

Jag hittade hit via bloggen Annalunda, din blogg verkar väldigt lovande tycker jag, som också är intresserad av frisyrer, kläder, smycken etc. från tex 50-talet, gillar även 40-tal..! Dita von Teese är min absoluta stilikon...

Har du provat hairmixer.com nån gång?Rekommenderas varmt!!!Nu senast har jag använt en bild på Jayne Mansfield...

Ha det GOTT, kram från Jenny

<3