måndag 15 juni 2009

Magic

Ojojoj, nu var jag seg med att uppdatera här igen. Jag har fått påminnelser av nära och kära att nu får jag faktiskt ta och skriva något nytt. Och självklart har man lite nytt att skriva om när man har varit upptagen med annat i 10 dagar. Det blir ett blandat inlägg med vad jag har gjort, och vad som har hänt.. Här är min vecka:

I tisdags började veckan för mig egentligen, då satte alla aktiviteter igång. Då tog en av de tjejer som jag gjorde balfrisyr på studenten, och jag och min vän Felicia var där och såg utsläppet. Sedan åkte vi hem till våran andra vän och grillade med ännu fler vänner och drack gott och skrattade gott och mådde gott. Vi gick sen ner på krogen där studenterna firade för fullt, men av någon anledning så verkade vi som varit och grillat innan fira mest av alla!? Och dagen efter mådde vi inte lika gott längre..

utsläpp Studenterna släpps ut i friheten 

tårta

Och det bjöds på tårta..

fotograf

Även fotograferna (Felicia och jag) fick oss en bit!

FeliciaSandra

Sen var det dags för grill och kalas, och jag och Felicia var redo. Men resten av bilderna från kvällen är hemligstämplade ;)

Onsdagen, Dagen efter, lite trött och sliten i kanterna så gjorde jag min “styvsysters” baluppsättning, inte studentbal utan “sluta-nian-bal”. Eller vad man nu vill kalla det. Väldigt fin blev hon i alla fall! =)

My

Ytterligare lite senare och lite tröttare samma onsdag, skulle vi på veckans stora händelse på Gotland. Kanske till och med månadens stora händelse.. Joe Labero var här under sin tältturné och förtrollade Visby ännu mer än vad staden redan är förtrollad. Det var väldigt spännande och verkligen en upplevelse, han är väldigt underhållande och bjuder på sig själv och inte bara magi.

Denna onsdag var även Johan och min 1,5 års dag tillsammans =) Så det blev en ännu mer magisk dag för våran del.

LoveLove was in the air 

På torsdagen var det först jobb som gällde, sen på kvällen överraskade jag Johan med att ha bokat biobiljetter till en biopremiär. Väldigt mysigt.

Fredag så var det mera jobb, och sen hem till mammas mans bror och fira hans födelsedag med smörgåstårta och annat gott! Och efter det ett glas eller två på staden med mamma, hennes man och Johan. Och hyfsat tidigt i säng när man ska upp och jobba dagen efter.

Lördag var det ännu mera jobb, och efter jobbet åkte Felicia, Emma och jag på studentskiva med ännu mera god mat och dricka. Men det tog ett tag för oss att komma dit, haha..vi åkte X antal mil vilse, och irrade omkring på gotländska landsbygden. Vi vågade inte stanna och fråga om vägen vid någon gård heller, för då hade de suckat och sagt på riktigt bred gotländska som de gör på sudret: “stadsboar!”. Men efter mycket om och men, och många skratt och vimsigheter, så kom vi fram. Ungefär 45 minuter sena! =)

studentskivaStudentsyskon

studenttårta

Studenttårta

Sen igår, söndag, så blev det äntligen vilodag! Film, mys, grilla och slappa. Välbehövligt kan jag säga efter en lång men rolig vecka!

Nu har ni fått en rejäl uppdatering av vad jag har haft för mig under de senaste dagarna! =) Jag ska försöka att inte dröja så länge till nästa gång...

summertime Vi får hoppas att sommaren kommer på riktigt efter midsommar!

Tjingeling

Bilder lånade från:

http://www.flickr.com/photos/61779764@N00/2987458081/

http://www.thepinupfiles.com/buell.html

http://www.thepinupfiles.com/lind.html

0 kommentarer: