fredag 5 juni 2009

My new Blue suede shoes!

Dom är dock inte i mocka men nya, blå och skor är det jag pratar om. Igår eftermiddag var jag och Johan en sväng på staden efter jobbet, och självklart fyndade man massor, men kunde bara köpa en bråkdel. Men glad för det blir jag ändå! =)

shoes

Jag blev kär i dem från första stund jag såg dem i skyltfönstret i en butik som heter Tiara på Adelsgatan i Visby. Sen har jag gått och trånat varje gång jag gått förbi där till och från jobbet. Lagom kul att tvingas gå där fram och tillbaka nästan varje dag =P Så igår tog jag med mig Johan som smakråd och han tyckte absolut att jag skulle köpa dem, skönt med en kille som inte suckar när man vill köpa ännu ett par skor! hehe Och den vita och blå varianten blev det, de fanns även i gult och svart men tyckte att de här var lite lättare att matcha till.

Sen hittade man ju självklart annat där på Tiara också, två Rolling Stones T-shirts fick det bli.

t-shirts(Det är kattens svanstipp ni ser högst upp i bild, hon ville inte flytta på sig)

backT-shirten till höger på den övre bilden har ett tryck på baksidan som ser ut såhär. En tre år gammal T-shirt har jag tydligen köpt ;) 

Jag undrar hur alla studenterna mår idag, de tog nämligen studenten igår och det var ett himla liv. Här i Visby så åker alla klasser runt med varsitt stort traktor- eller lastbilsflak (det gör man på många andra ställen också, jag vet) som de dekorerat efter eget tycke. Och där festar de hela eftermiddagen och kvällen tills det är dags att gå ut på krogen vid tolvtiden. Och det värsta är att de åker runt, runt i Visby och vi bor precis där de liksom vänder och åker tillbaka åt andra hållet, så vi hade en hel del dunkande, vibrerande, skrålande, skrikande vagnar som brummade förbi på vägen utanför ända till ganska sent.

studentDet var inte så fasligt länge sen jag och Johan tog studenten, men det känns som om det var igår. Här ser ni våra snygga studentskyltar. Jag är inte blodig, det är mammas läppstift! Och så har de varit snälla och skrivit under “Jag ska bli stylist” Vilken ironi =P Och Johan, han trivs bättre dääär, där han kan..sniff, sniff..lukta på blommornaa.. Sötnöt!

I Växjö där jag tog studenten åkte vi vagn ungefär en eller två timmar, sen åkte alla studenter hem till sitt och hade studentbjudning med hela tjocka släkten. Här på ön har man studentbjudningen en annan dag än studenten. Är det kanske för att farmor och gammelmoster inte vill se sin yngre släkting odrägligt onykter och ändå champagnedrickandes?? Ingen aning..men jag hade nog hellre haft hela studentdagen tillsammans med klassen, det var ju ändå kanske sista dagen som man såg många av kompisarna..Och så blev det, tyvärr =(

Men Grattis till alla som gått ut och lycka till i friheten och framtiden!

Lite passande musik innan vi slutar..

Tjingeling

6 kommentarer:

Annie S sa...

Vilka tjusiga skor! Jättesnygga!

Där jag tog studenten hade vi först studentdimission i skolan sedan åkte man hem och hade studentbjudning. På kvällen var sen alla studenter på middag till en restaurang och vidare på partaj. Hektisk med rolig dag! :)

Tesstamente sa...

Haha, så söt med läppsticket i ansiktet, tur att du sa det annars hade jag nog trott att du var aningens solbränd;-)

Eve sa...

hh vad är det för märke på de skorna, var såå söta. skulle vilja ha såna på cruisingarna :)
kram

Zizzi sa...

Underbara skor! Lycka till i min tävling!
Kram cissi

Jenny Oak Fae sa...

Otroligt snygga skor, HELT i min egen smak!

Jättefin blogg du har..!

: )

Kan du kanske tipsa mig om vart man kan hitta ett snyggt duschdraperi av det kitschigare slaget, typ flamingos, pinups, Hawaii, Tattoo, etc..?

Kram, Jenny

<3

Anonym sa...

bra start