söndag 3 maj 2009

Vårtävling

may

“A cutie dressed in slacks and bra

Is apt to make the boys ‘Ga-Ga’

So maybe on some Southern shore

You’ll find this charmer – maybe more!”

Välkommen maj, välkommen våren och nu väntar vi bara på sommaren! Som redan tycks vara på gång, ganska tidig i år med andra ord. Härligt, men man undrar om den tar slut snabbare istället??

Som jag berättade här om dagen så nådde jag och min blogg vårat rekord på antalet besökare per månad sen jag startade i oktober 2008. Över 1000 läsare bara i april! Kul =) Det lovade jag att vi skulle fira med en tävling, och jag håller vad jag lovar!

muffins

laptopdekor2

Priserna ser ni på bilderna här ovanför. Det är hjärtformade muffinsformar i silikon ifrån märket Rice. Och en laptopdekor till en dator med 15,4 tums skärm.

Det du behöver göra för att vinna är att i en kommentar på det här inlägget skriva vad du tror att bilden här nedanför föreställer, samt vilken vinst du skulle vilja ha. En länk på blogg ger extra chans att vinna! =) Låna gärna bilderna.

suddig2

Vad föreställer bilden?? Låt fantasin flöda!

Två vinnare kommer alltså att utses och tävlingen slutar den 8/5 klockan 24.00.

Lycka till!

40 kommentarer:

LindaH sa...

blomma?

Lilly Lee sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Lilly Lee sa...

Jag tror på en pelargon =p Gillade muffinsformarna, de var söta!

Anonym sa...

titta in denna auktionen. retro tavla!
http://www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=90667243

En Mölnbobos Liv sa...

Hej!

Jag har länkat i min tävlingsblogg

http://molnboanna.blogg.se/2009/may/muffinsformar-och-laptopdekor.html

Jag gissar på att det är ett popcorn du fotat.

Om jag mot förmodan vinner så gillade jag laptopdekoren.

info@annakarlsson.se

Carola L sa...

Ett popcorn såklart!
Jag har länkat i min tävlingsblogg: http://mammamuh.blogg.se/tavla

Kul att du tipsade om tävlingen!

Kajsa sa...

Ser ut som ett popcorn faktiskt!
Dekoren skulle passa finfint på min lilla laptop ;)

Andrea sa...

Jag tror det är ett popcorn :)

om jag vinner så vill jag ha laptopdekoren :)

Carolina sa...

Jag tror att det är ett popcorn =)
Har jag turen med mig så vill jag vinna muffinsformarna - har dille på muffins just nu ;)

Har länkat här:
http://carolina1979.blogg.se/tavlingar

Tesstamente sa...

Hehe, jag hade också trott på ett popcorn men eftersom alla andra har gissat på det så säger jag.. bomullstuss med vax i? Eller så kan det vara blomkål. Eller en ängel.

Jag gillar båda vinsterna och har som alltid beslutsångest. Så jag överlåter det till dig om det skulle vara så att mina ögon talar sanning:-)

Erika sa...

JAg tror det är ett popcorne. jag har länkat på www.metrobloggen.se/bravinster
jag skulle vilja vinna laptopdekoren.

Jenny sa...

ett popcorn kanske :)
skulle vilja vinna muffinsformen

evamar - tävlingsblogg sa...

Som många andra tror jag att det är ett popcorn men det är ju inte så kul att gissa nu... Alltså ger jag alternativet att det är Michelingubben som har bränt sig vid grillen... Och har jag turen med mig gillar jag muffinsformarna bäst!

Har länkat i tävlingsbloggen:

http://evamar.blogg.se/2009/may/utkast-som-sandy.html

Mitt liv som steen sa...

Jag tror att det är ett poppat popcorn:) Och jag tyckte om muffinsformarna!!

Jag länkat...
http://mittlivsomsteen.blogspot.com/

Anonym sa...

Hej, jag vill tävla!
Jag tror att det är ett popcorn, ser lite ut så.
Jag skulle helst vilja ha muffinsformarna. Jag gillar inte att baka, men de få gånger jag tvingas baka så ska det vara något speciellt och inte bara vanliga runda muffinsar - så det här var något för mig! :)
santtu_nyberg@hotmail.com

licantropo sa...

Jo, även jag måste nog säga att jag tror det är ett popcorn, så det får väll vara min gissning ;D

annars hade det kunnat vara hmmm.. en kattunge, eller ett får!

silikonformar är otroligt smart! och hjärtformade silikonformar är ännu bättre :)

TESS sa...

Först tänkte jag att det var ett popcorn, men såg att så många hade gissat på det, så jag tar något annat! Kanske ett gosedjur, typ en katt eller lamm?

Jag vinner gärna muffinsformarna! Det var en tävling med sådana för något år sen. Tyvärr så vann jag inte då, men har inte kunnat glömma dem! Så därför jåller jag verkligen tummarna nu! Har länkat:

http://theresewahlsten.blogg.se/tavlingar/2009/may/valfri-vinst.html

t.wahlsten@hotmail.com

Louise B sa...

Jag gissar på att det är ett popcorn!

Som den bakfantast jag är skulle jag hemskt gärna vilja vinna muffinsformarna. Har endast vanliga hederliga i teflon så det skulle vara kul och testa i silicon och se vilket som fungerar bäst.

Tror hela familjen hade gynnats om jag vann. Finare muffinsformar gör det roligare att baka, vilket resulterar i mer bak vilket ALLA i min familj skulle uppskatta! Tror jag ska baka äpple och kardemumma muffins nu ;-)

louise@brinks.se

emma sa...

en vulkan som sprutar eld kanske? :D
eller en nallebjörn ;)
kra,

Millah sa...

Jag gissar på ett popcorn :)

jag skulle vilja vinna muffinsformarna :)

Cicci sa...

Min första tanke var också ett popcorn, men då gissar jag på ett par gul-vita skor istället!
Jag har dille på hjärtan så jag skulle väldigt gärna vilja vinna muffinsformarna. Tyvärr har jag ingen blogg att länka ifrån..

Anonitota sa...

Jag gissar på ett popcorn, men det verkar jag ju inte vara ensam om tyvärr! :D
Jag vill gärna vara med och tävla om muffinsformen. Jättesöt!

anonitota@comhem.se

Nina sa...

Ja jag tror oxå att det är ett poppat popcorn =)
Å om jag vann skulle jag välja laptop dekoren =)
Har länkat hit via min blogg!
Kram Nina

Angelica - geckon tävlar sa...

Jag tror ju absolut att det är en bild av ett poppat torkat majskorn dvs ett popcorn ;)

Om jag vann skulle jag vilja ha muffins formen

Har länkat här: http://geckotavlar.blogg.se/2009/may/hjartformade-muffinsformer.html

Anne sa...

Jag gissar på en närbild av en kattnos. :)

Muffinsformarna är jättesöta!

abackman66 at hotmail punkt com

Maria, Jonas & Inez sa...

Hej

Jag är gärna med och tävlar om muffinsformen .)

jag tror att bilden föreställer ett muffins :)

LÄNK: http://ungaforaldrar-tavlingar.blogspot.com/2009/05/tavling_702.html

Emma - inredning och annat kul sa...

Jag tror det är en teddybjörn :)

Jag skulle fördra formen om jag vann =)

Sandra tipsar sa...

Jag vill vara med och tävla! Jag tror att bilden föreställer ett popcorn. Om jag vinner vill jag ha muffinsformarna.

Jag har länkat här:
http://sandratipsar.blogspot.com/2009/05/tavla-hos-sandy.html

Camilla sa...

Jag skulle gissa på att det är en liten söt nallebjörn, kan ju inte vara så tråkig att jag håller med alla andra om att det är ett popcorn, fast ser ju väldigt mkt ut som det. Om jag vinner vill jag ha formen och baka smarriga muffins till sommarens picknickar. Ha det bra//Camilla

Annie S sa...

Klart jag vill vara med och tävla! :) Jag gissar nog också på popcorn, har lite dåligt med fantasin idag. Vinner jag vill jag gärna ha muffinsformen. :)

Länkat har jag också gjort. :)

Ha det gott!

Anonym sa...

Hej!

Om man får låta fantasin sväva iväg lite så tycker jag att bilden ser ut att föreställa en maskros som tränger upp från asfalten. En fin tanke iaf tycker jag :) Jag hade sååå gärna velat vinna dom där hjärtformade muffinsformararna. Älskar att baka muffins både på längden och tvären men har just nu bara vanliga bullformar, vilket ofta resulterar i att muffinsarna "rinner ut" över kanterna.

Mvh Emilia (emilia.utsi-wallin@hormail.com)

Anonym sa...

...Ett popcorn...säger en popcorn fantast! Skulle vilja vinna laptop dekoren:) svartakatten@live.se

Cel'Dara sa...

Jag tycker det ser ut som ena tassen på en katt. :-)
Och om jag mot förmodan skulle vinna så skulle jag vilja ha muffinsformarna. :-)

Amanda sa...

Jag vill vara med. ^^ Har länkat här:
http://creyla.blogg.se/tavlingar/2009/may/tavling-muffins-formar-laptopdekor.html


Jag tror det är ett popcorn på bilden. :o)

carola sa...

min tur att prova lyckan hos dig..
Min första tanke är ett popcorn, ev en skalad mandarin:)

jag länkar via min blogg så klart
http://mammacarola.blogg.se/category/tavlingar.html

Liz sa...

Kan det vara annat än ett popcorn?
Det tror i alla fall jag och dottern.
Och om jag vinner så väljer jag gärna decoren för laptopen.
En länk har du naturligtvis hos mig:
http://chiclady.blogg.se/2009/may/-sandy-likes-retro-tavlar-ut-hjartformar-for.html

Kram från Liz i Malmberget :)

Anna sa...

Vilken rolig tävling. Muffinsformarna var verkligen superfina. Tänk om jag kunde servera hjärtmuffinsar i Rone i sommar.

Jag tror också att bilden föreställer ett popcorn eller kanske en pelargonknopp

Katti sa...

Ett popcorn. :)

/ Katti

Carro sa...

Jag är med, jag tror att det föreställer ett popcorn. =D

NiiniOchBuss sa...

Tror bestämt att det är ett popcorn på bilden!
Om jag vinner vill jag ha formarna, skulle passa bra att baka sambons favvomuffins i dem på 3-årsdagen som förlovade 24 maj :)