lördag 8 augusti 2009

Börja packa?

Nu har vi bestämt oss, vi ska flytta ifrån “min ö” igen. Gotland är underbart på sommaren, men nu är det sista veckan med massa turister och snart är också sommaren slut och värme och sol med den. Då blir det öde, ensamt, tyst och mörkt på Visbys gator. Jag som bott på fastlandet i tre år har blivit van, och Johan som är uppväxt där är ju absolut det. Så vi känner att vi vill tillbaka, efter ett år här.

Under läsningen kanske jag kan underhålla med den låt som går mest varm hemma hos oss och även på jobbet just nu, love it! Melody Club har lyckats än en gång.

Det man delvis saknar med fastlandet är att kunna ta helgutflykter med bil, tåg eller vad som. Det är enklare att resa bort, långt eller kort iväg. Ska man någonstans när man bor på Gotland så måste man först ta sig över till fastlandet, och bara det kräver planering, tid och inte minst pengar..

Så jag tänkte hyra en stol hos min vän som har en frisersalong i Karlshamn, så jag blir återigen frisör om mina leder tillåter det. Det ska bli så otroligt roligt! Längtar som bara den. Nu letar vi lägenhet och framförallt ett jobb till Johan, som känns som den svåra biten. Lägenheter verkar det faktiskt gott om i Karlshamn!

P1160054Längtar efter att få frisera igen! 

Flytten sker dock inte fören i november eller december, och beror också på att jag inte kommer ha så mycket mer jobb på Telia efter augusti..tråkigt men sant.

På senaste tiden har jag jobbat, och varit sjuk. Inflammation i luftrören, det låter väl roligt? Knaprat kortison och annan kuckelimuck-medicin mot hostan. Riktigt jobbig sommarförkylning, som inte vill ge med sig. UshUsh!

Under min sjukdom har jag sett på min nya Audrey Hepburn-filmsamling. I den ingår de tre filmerna Sabrina, Breakfast at Tiffanys och Funny Face. Riktiga mysfilmer alla tre för dem som inte har sett dom..

Ett härligt klipp ifrån Funny Face

Nu ska vi gå och lägga oss, och lösa korsord..pensionärsvarning på det? Kanske, men mysigt är det =)

Tjingeling

2 kommentarer:

Cel'Dara sa...

Nej, lägenhet är inte särskilt svårt att hitta i Karlshamn. Men vill man ha balkong eller uteplats också så kan det bli lite svårare. Eller så är det bara jag som är för kräsen kanske! ;-P
Jo, det stämmer att jag jobbar i fotobutik. Men jag har lärt känna folk inom andra mediainriktade branscher också, så jag ska ha Johan i åtanke om jag hör om nåt jobb. :-)

Annie - Annalunda sa...

Sötnosar! Hemma nu... skööönt! Hör av mig imorgon - kram

De filmerna skulle jag gärna vilja se :)