söndag 16 augusti 2009

Tävling inför hösten!

MarilynMonroe 

Då var det dags för en ny tävling här hos Sandy Likes Retro, det var alldeles för länge sen! Den här gången är priset två muggar med Marilyn Monroe-tryck. Perfekt såhär när hösten börjar närma sig (lite sorgligt att sommaren snart är slut) och man vill sitta inne och kura med en kopp kaffe, te eller varm choklad..vilket av dem väljer du själv ;)

Det du behöver göra för att vinna är att berätta ditt bästa sommarminne (behöver inte vara från i år). Roligt, soligt, ledigt eller kanske regnigt? Berätta i en kommentar till detta inlägg.. Länkar du till tävlingen har du större chans att vinna (låna gärna bild). Tävlingen slutar måndag den 24/8 klockan 24.00.

kollage

 

Sen lovade jag lite nya bilder på tillskott i våran lägenhet. Här ovan- och nedanför ser ni några utav dom. Skålen köpte jag av svärmor Annalunda, jag älskar färgen, helt underbar! Och kobratelefonen har jag fått utav Tomas, eftersom han och mamma flyttar ut ur sitt hus. Så de behövde göra sig av med lite saker. Och jag har alltid älskat denna telefon, så gissa om jag blev glad. Tack så mycket!

 

food-flask

 

Och den här “food flasken” fyndade Annalunda på Kupan här i Visby, och så fick vi såklart den..den är i princip i nyskick, och riktigt häftig! Frågan är bara när man ska använda den? ;) Varje dag att ta med lunchen till jobbet i??

 

bag

 

Fåtöljen fyndade Johan på Kupan i Småland redan i vintras, han betalade bara 50 kr för den! Men den kom inte hit till Gotland förens nu när Anna och Sarah kom hit i veckan. Och den söta “nätväskan” som står i fick jag också av Annalunda (Tackar och bockar). Den är supersöt..men jag har fått en inneboende i den, som helst inte flyttar ut! Om han själv får bestämma..

 

whiskey2

 

Vi kommer att fortsätta renoveringen av bloggen i veckan, hoppas jag..blev inte mycket av det i helgen heller. Men Johan har i alla fall gjort två signaturer till mig, men jag kan inte bestämma vilken jag ska använda. Vad tycker ni?

 

Tjingeling och Lycka till i tävlingen!

signatur2   signatur

15 kommentarer:

Cel'Dara sa...

En blandning av dom två signaturerna tycker jag. Alltså röd text och pinuppa bakom. :-)
Nu ska jag klura ut ett sommarminne så att jag kan vara med och tävla också. I'll be back! ;-)

fia sa...

Riktigt rolig blogg! Här kommer jag kika in fler gånger! Besök gärna min på ; www.missflink.blogg.se

kram fia

Annie S sa...

Vilka snygga prylar ni skaffat till lägenheten. Speciellt avundsjuk är jag på den där skålen och telefonen.. who am I kidding jag vill ha allt. :)

Bloggen börjar ju se riktigt bra ut, får mig att vilja bloggrenovera också. Jag tycker den där andra signaturen är riktigt snygg, så jag röstar för den.

Ha det gott! Krams!

evamar - tävlingsblogg sa...

Jag är gärna med och länkar också i min tävlingsblogg;

http://evamar.blogg.se/2009/august/muggar-24-augusti.html

Mitt bästa sommarminne är ganska långt bak i tiden. Somrarna är ju både soligare och längre när man är liten. Ett helt sommarlov var jag hos min farmor och farfar. Mitt ljuvligaste minne från den sommaren var en dag när jag fick äta så mycket jordgubbar som jag själv orkade plocka. Det blev nog många fler än farmor hade trott skulle rymmas i den lilla magen, men hon skrattade lika glatt varje gång jag gick för att fylla på min lilla skål i jordgubbslandet.

Millah sa...

Min bästa somamr minne är från sommaren 2008 då jag träffade min pojkvän , =) Underbart!

mr22ga sa...

Hej! Jag vill självklart vara med även jag! Mitt bästa sommarminne från i år var då jag besökte min mormor och morfar, tillsammans med min mamma och min son! Flera generationer så underbart!!!

Jag länkar också vidare från familjens tävlingsblogg på: http://villduvinna.blogg.se/2009/august/muggar.html

Håller tummarna! Ha det bra så länge!
KRAM

sarinsko sa...

mitt bästa sommarminne. Det finns så många! Det var för någon sommar sedan jag var på läger med konfirmationen och jag och min alldra bästa vän bestämde oss för att sova ute (det var mörkt) så vi la inte märke till att det var i en fårhage vi la oss för att sova fram tills vi insåg att de var vi som luktade så äckligt (vi hade lagt oss i får skit). Vi gick ner till havet för att ta ett nattdopp där satt flera av våra vänner hela den natten spendera vi med att bada, sjunga och bara ha den bästa stunden i mitt liv. Sedan den dagen är vi bästa vänner alla vi som satt där den natten. (blir lite tårögd nu när jag tänker på de).

Alex sa...

jag var kär i en tjej väldigt länge som jag gick i samma klass som, sista dagen i 9an följde jag henne hem och äntligen tog jag mod till mig och kyste henne. Hon var den där populära tjejen som jag trodde jag aldrig skulle få men hon besvarade min kyss och hela den sommaren tillbringade vi utanför hennes hus (jag vågade aldrig gå in rädd att hennes föräldrar inte skulle gilla mig) nu 3 år senare är vi fortfarande ett par och jag kan nte förstå att jag var rädd för hennes underbara familj.

Mejl: alex_aaa1212@hotmail.com

jag alicia sa...

Jag vill ha muggarna !!!!! ÅHH!

Ett av mina bästa sommarminnen var när jag, lillbror min (din käraste) mamma och pappa var på Österlen i Skåne på cykelsemester, vi hittade fantastisk härlig lera på stranden som vi rullade runt i och byggde olika saker med.. stränderna är helt underbara där, ett av dom ställen vi bodde på heter varandrahem Tranås! Verkligen supermysigt med ett litet loft.. Ja det är härligt att tänka och minnas vår "gamla lilla familj" om du förstår vad jag menar... Och lillebror Johan och jag.. Busiga bråkiga syskon med två starka viljor.. Men oj vad hon tycker om sin lillbror!!!


Hoppas allt är bra med er. saknar!

Anonym sa...

Vilka fina koppar. Hoppas jag vinner. Varje sommar far jag fran mitt hem i Florida till min syster i Finland och varje sommar har vi lika roligt. Senaste sommar tillbringade vi en vecka pa Mallorca och det var kanske den basta sommaren hittills. Vi sov pa dagarna och lyssnade pa all underhallning pa kvallen.
Om jag vinner, vill jag ge kopparna till min syster i Finland.
Elisabet
liveleisurely at yahoo.com

Lilly Lee sa...

Den röda sandyloggan var skitsnygg!

jessie sa...

Åh så snygga muggar! Jag vill gärna vara med och tävla! =) Mitt bästa sommarminnne är alla de små stunderna som jag har delat tillsammans med min pojkvän. Det bästa och mest speciella minnet är nog när vi två träffades för 1 år sedan på en grill kväll nere vid havet. Så mysigt var det och jag är så glad över att jag gick på den gillfesten! =)

Har länkat till tävlingen i min blogg här: http://jessiestavlingsblogg.blogg.se/2009/august/vinn-tva-muggar-med-marilyn-monroe-tryck.html#comment

Och här är min mailadress: Jesssica.blogg@hotmail.com

Ha det så bra!
/Jessica

En Mölnbobos Liv sa...

Jag är med och tävlar, har länkat här

http://molnboanna.blogg.se/2009/august/muggar.html

info@annakarlsson.se

Mitt bästa sommarminne från just i år är när det var så varmt efter midsommar. Hela familjen med min sons gammelmormor i spetsen åkte upp till en liten skogssjö där vi hade picknick, solade och badade. Det var sommarens mysigaste och finaste dag.

Kashaya sa...

Jag är gärna med och har länkat här

http://kashayatavlar.blogspot.com/2009/08/tavla-om-muggar.html

Älskar Marilyn så det vore verkligen superkul att vinna.

Mitt bästa sommarminne är från förra sommaren då jag och min man gifte oss (en liten intim cermoni med bara vi två, prästen och vittnen) och sedan åt en romantisk middag på en libanesisk restaurang. Några dagar senare åkte vi på en helt underbar bröllopsresa till Rom. Helt perfekt!

Annie - Annalunda sa...

Puss och kram till er! Tycker visst att den lille sötisen kan få bo i väskan! Bloggen är jättefin och trots att jag gillar rosa så röstar jag nog på röd text med pinuppa bakom.

Kram och det var så roligt att ha er hemma en liten stund :) trots att jag sov det mesta av tiden.

Sarah saaaaknar er redan!!!!