söndag 30 augusti 2009

Lite försenad..

Oj, vad tiden går när man har roligt! Har inte haft tid, tyvärr, att bestämma mig, förrän nu, för vem som vunnit Marilyn Monroe muggarna. Det har varit svårt att bestämma sig också, eftersom alla minnen är roliga, mysiga och härliga. Men tillslut, så har jag med hjälp av Johan bestämt mig för att vinnaren är…

 

Sarinsko – med det roligaste, men samtidigt härligaste minnet:

“mitt bästa sommarminne. Det finns så många! Det var för någon sommar sedan jag var på läger med konfirmationen och jag och min allra bästa vän bestämde oss för att sova ute (det var mörkt) så vi la inte märke till att det var i en fårhage vi la oss för att sova fram tills vi insåg att de var vi som luktade så äckligt (vi hade lagt oss i fårskit). Vi gick ner till havet för att ta ett nattdopp, där satt flera av våra vänner och hela den natten spendera vi med att bada, sjunga och bara ha den bästa stunden i mitt liv. Sedan den dagen är vi bästa vänner alla vi som satt där den natten. (blir lite tårögd nu när jag tänker på de).”

 

Tyckte att det var ett rätt roligt minne, att de la sig i fårbajs och var tvungna att gå ner till havet och tvätta av sig (antar jag att det var anledningen till nattdoppet?) och där satt vännerna. Grattis till dig Sarinsko!

Och tack alla andra som ville dela med sig utav sina sommarminnen, har varit jättekul att läsa alla, men samtidigt väldigt svårt att välja ut bara en vinnare..

 

Anledningen till att utlottningen har dröjt är att jag och Johan var över till fastlandet i veckan. Småland och Blekinge var destinationen. Johan var på två anställningsintervjuer, och jag var på besök i salongen där jag ska jobba om någon månad. Johan fick jobb och börjar redan om ca en månad i Blekinge! Så då flyttar vi för en månad hem till hans föräldrar, och månaden därpå ska vi få tillgång till lägenheten. Som ligger jättenära min väninna, och ägaren till salongen. Vi ser fram emot flytten jättemycket och går bara och längtar nu! Vad gör man för att tiden ska gå fortare?? Något tips?

 

Bil ska vi också införskaffa oss innan flytten tänkte vi. Önskebilen för min del är ju en fin gammal “bubbla”, men det kommer nog tyvärr inte bli någon sådan =( Men önska sig kan man..och önska mig får speciellt jag, som snart blir lite äldre =P

 

 

pinkbubble 

En rosa kanske?

 

krusmyntagården

Eller en sådan här pärla som står utanför Krusmyntagården på Gotland =)

 

I veckan jobbar jag inte så mycket så kommer ha mer tid till att uppdatera lite mer ordentligt här. Skriva något intressantare kanske ;) Men nu vet ni i alla fall vad som är på gång i Sandys liv..

 

Tjingeling

Bilder lånade från:

http://www.flickr.com/photos/39035099@N04/3786446612/

http://www.flickr.com/photos/powi/2750977395/

2 kommentarer:

Cel'Dara sa...

Vad kul att allt har löst sig så snabbt och smidigt!
Hoppas du har lust att ta en fika nån gång sen när ni har flyttat ner.. det vore trevligt. :-)

Anonym sa...

Ja, troligen sa det ar