fredag 11 september 2009

Höst?

Hösten har nu börjat komma på allvar till Gotland. Det märks tydligare och tydligare för varje dag. Det är kallare, men friskare, luft. Löv börjar trilla av ifrån träden, det luktar sådär härligt “nyhöst”..en blandning av löv, blött gräs och rönnbär (rönnbären märks i alla fall på en gata där jag går min morgonpromenad varje dag). Och så byter skyltdockorna om ifrån kjolar, bikinis och blommiga sommarklänningar till täckjackor, rockar, halsdukar, mössor och yllestrumpor. Till och med så börjar vintern smyga sig in i affärerna och det tycker ju jag är lite att ta i! På vissa affärer som Clas Ohlson, Ö&B osv så har ju vissa tendenser av julen börjat anas. Ändå så är det bara september än så länge! Jaja..snart står vi där med snö upp till öronen så kanske lika bra att förbereda sig.

 

Pinup

Bikinin hamnar snart längst in i garderoben.. 

 

Jag har inte varit jätteaktiv med bloggandet nu på ett tag, för att det har varit något som inte stått riktigt rätt till med den. Under några dagar har min blogg tagit ibland fem minuter att öppna upp. Jag vet inte hur många som märkt detta, eller om det är fler som har haft samma problem men idag bara helt plötsligt så fungerar det igen. Ingen aning om vad det var. Men men, huvudsaken är att allt är ok igen!

 

Jag har även öppnat en ny blogg, en smyckesblogg där jag lägger ut de smycken jag tillverkat själv. Och jag har faktiskt redan fått lite sålt, jättekul! Kika gärna in:

www.sandyspearls.blogspot.com

header-sandyspearls

HopeRose 

Det här är min absoluta favorit just nu. Svarta glaspärlor med små silverpärlor mellan. En söt rosett samt ros- och Hope-band berlock.

Detta kommer att bli en ”serie”, Hope-serien. Så Hope-armbanden kommer att finnas med olika andra berlocker till och även i andra färger så småningom! Just nu endast 99:-, öppningserbjudande så passa på! OBS! Finns för tillfället bara detta enda exemplar, så skynda!

 

Ikväll blir det after work (även om jag inte har jobbat idag) med Johan, min mor och min syster. Ska bli väldigt trevligt! Blir nog sista utgången här i Visby på ett tag. För snart bär det av till fastlandet för Johan, Maggis, Whiskey och min del. Ca 2 veckor kvar nu bara! 2 riiktigt låånga veckor.. =P

 

Tjingeling

signatur-sandy

3 kommentarer:

Lilly Lee sa...

Jadu, hösten är verkligen här! Men det är en underbar luft, så frisk och klar! Underbar för långpromenader, då man bara kan andas och suga in alla dofter! Många har höstdepressioner, men jag mår faktiskt som allra bäst nu! Lycka till med flytten!

Cel'Dara sa...

Jo, jag märkte också att det vatr nåt som var tokigt här. Tog flera minuter att ladda sidan. Skönt att det funkar nu igen iaf! :-)
Jättesnyggt armband förresten! :-)

Jasmin sa...

hej!! Jo, jag läste lite längre bak i din blogg och såg att du hade gjort en kalender som ditt projektarbete, jag går frisörprogrammet nu och ska också göra ett projektarbete och jag hade tänkt göra en kalender från första början, men min lärare sa att det krävs att man har en frågeställning till projektarbetet eftersom att det är som ett slags forskiningsarbete. vad hade du för frågeställning? skulle bli så HIMLA glad om du kunde svara! kram!! / jasmin