lördag 26 september 2009

Fejk-födelsedag

Just nu sitter jag hemma hos min kära far och hans sambo på landet. Eller, det ligger ca en mil utanför Visby..fast allt som e utanför Visby är landet, oavsett om det är 5 km eller 5 mil utanför! =P

Vi firade min födelsedag i förskott här igårkväll, egentligen fyller jag på tisdag. Men eftersom vi åker till fastlandet imorn så ville vi ju fira här först. Det var pappa, hans sambo, mamma, min syster, min farmor, min styvbror, min vän Felicia, och så jag och Johan. Det var mycket trevligt! Jag och Carina (pappas sambo) hade stått hela förmiddagen och knåpat ihop en jättesmörgåstårta, en äppelpaj och en sockerkaka som vi bjöd på. Och jag är fortfarande mätt...
Presenter fick jag också, alltid lika kul! Jag fick en film En shopaholics bekännelser, ett äkta mysigt lammskinn, en helt ny riktigt bra digitalkamera (fast som är lika bra som en systemkamera, nästan) så nu slipper ni titta på mina dåliga, suddiga bilder från min gamla kamera! Och så fick jag ett Nintendo DS Lite (ett rosa!). Ja, det är kanske lite barnsligt, men förbaskat kul och avkopplande. Fick två spel till det, ett utav dom var nya Super Mario Bros. Hur coolt som helst, allt låter och ser nästan likadant ut som på gamla Super Mario.

Min nya kamera, Samsung WB550




Nintendo DS Lite
(Fler bilder på presenterna kommer men kameran sitter på laddning. Sen har jag inte mitt älskade Windows Live Writer här hos pappa heller, så ett "ordentligt" inlägg får det bli en annan dag)
Så det var verkligen en lyckad "fejk-födelsedag". Många skratt, gott sällskap, god mat och dryck. Sen ett fint "tal" ifrån pappa..man blev nästan lite tårögd, men bara nästan =)

Och så blev jag bjuden på frukost på ett fik igår morse, utav mammas man som inte kunde va med igårkväll. Och av honom fick jag en resa hit till Gotland, ToR med mig själv, Johan och nya bilen! När vi ville..det är en bra present, för hit kommer vi ju åka och hälsa på snart igen =)

Idag blir det full fart hela dagen. Allt det sista ska fixas i lägenheten innan vi åker imorn, och sen hade vi tänkt att hinna med en sista liten krogrunda med syster och Felicia ikväll också. Hur nu det ska gå =P Vi får nog dra lott om vem som ska köra imorn..

Jag hoppas det inte dröjer allt för länge innan jag hör av mig här igen, men man vet aldrig mitt i resor och flytt!

Ni får ha det gott..

Tjingeling

3 kommentarer:

Lilly Lee sa...

Jag säger grattis i förskott ifall jag glömmer!

The Twinke in the Milkmans Eyes sa...

Grattis! Samsung WB500 är en grym kamera, har dock fortfarande inte klurat ut hur man tar snygga kvällsbilder med den...

Malin sa...

Hej sandy!

Jag har också blogspot och skulle vilja veta vilken mall du använder och hur du gör för att få sådär längst ner på sidan=) Skulle vara jättegulligt om du kunde svara.

Jag vill nämligen ha saker på båda sidorna av texten. Just nu har jag det bara på höger sida.

mvh Malin
mail:malin_hanning@hotmail.com