lördag 28 mars 2009

Flopploppis

Loppisen var tyvärr ingen jättehit! =( Massa folk som köade utanför och vi tyckte att vi hade jättetur som stod så långt fram och fick komma in först. Men när vi väl kom in blev vi ganska besvikna. Bara kläder och inga fina klänningar eller roliga dräkter. Det var som en sliten secondhand! Och det var inte speciellt mycket heller, så de hade ju annonserat överdrivet mycket och lockat dit alldeles för mycket folk. Vi som kom in först, ca 30 stycken, var bara ca en fjärdedel av alla som köade och efter “första gruppen” varit där så var det väldigt, väldigt utplockat.

Men Johan fyndade i alla fall en kavaj och en jacka. Kavajen är väldigt stilig, men måste sys in lite. Men 20 kronor var den värd ;) Märket Tiger från gamla Franzéns i Visby. Vet inte om det är samma Tiger som idag men, ändå. Jackan var i “gubbstil”, men var förstor så den ska säljas på Tradera eller något.

kavaj

Bilden gör inte riktigt kavajen rättvis, den är riktigt snygg när den sitter på.Som tagen ur en gammal Bond-film (säger Johan).

Sen köpte vi en sjuksköterskeklänning till Johans mamma, Annalunda. Hoppas att hon blir glad för den. Det var liksom det närmaste Jane Austen man kunde komma där på loppisen.

dress

Men vi hann ju även fynda lite på staden efter vi varit på loppis, och tur var det annars hade vi känt oss ganska snopna. Johan köpte ett par jättesnygga jeans som han ska ha på mammas mans 40-års kalas. Och så köpte han en t-shirt till mig. Tjohoo =D

tshirt

Glöm nu inte att släcka lyset ikväll vid 20.30 – 21.30 då det är Earth hour! Här hemma hos oss blir det mörkt och tyst, vi tänker inte använda någon el alls under den timmen, tänka ännu mer på miljön =) Jag tycker alla ska passa på att tända massa levande ljus, umgås och mysa till det. Hur ofta tar man sig tid att stänga av TV:n och verkligen göra något tillsammans?

Tjingeling

4 kommentarer:

Cel'Dara sa...

Vilken otur med loppisen. :-(
Men en snygg tisha fick du ju åtminstone som plåster på såren. ;-)
Har sett att dom fått in lite rockabilly-inspirerade tishor på JC nu till och med. Känns väl sådär. Nu ska plötsligt varenda kotte klä sig i Rockabilly-stil fast att dom inte ens vet nåt om musiken. trist! :-(

Tesstamente sa...

PS. Irish gästbloggar hos mig imorgon.. tror han kommer att behöva lite stöd;-)

Liza sa...

Vi gjorde samma sak här hemma, ingen elektricitet överhuvudtaget! :) Riktigt snygg tröja Johan köpt till dig! Puss!

Annie - Annalunda sa...

Gullegodingar!

Självklart blir jag jätteglad för en sådan fin present och att ni tänkte på mig! Jag tror inte att jag kommer i den men du kan väl modella? :)
Läckra grejor ni har i butiken - jag ska beställa ett antal plagg snart!
Saknar er såååå mycket och hoppas att vi kan åka över snart! jag plingar!

Kramis!