måndag 30 mars 2009

Outfit

Hurra, hurra! Jag kom i min rutiga klänning som jag gillar. Så jag behöver inte köpa något nytt till mammas mans 40-års kalas. Jag testade den igår kväll och dragkedjan smög upp så fint, så fint. Alla promenader och Johans och min disciplin när det gäller att motstå godis och andra sötsaker börjar ge resultat.

Fotosession_forsta_bildFelicia i min rutiga. 

outfitHär är min tänkta outfit för fredagskvällen. Skorna hittade jag i garderoben, hade nästan glömt bort dom.

shoes  

Så skoproblem är också löst, skönt!

Nästa funderare är ju då hår och smink. Jag har inte jättelångt hår, och var dessutom och klippte mig i förra veckan. Det går bara till axlarna. Jag tänkte antingen försöka rulla upp mitt eget hår och sätta mig i min fina torkhuv, och ha en festläggning. Kanske ala Marilyn Monroe?

Eller så färgar jag mitt löshår som jag inte använt sen min studentbal. Nu har det min gamla röda hårfärg. Och då tänkte jag i så fall göra en uppsättning som är lite halvlockig bak, och hänger ner, och sen en “rockabilly-lugg”.

hairIbland kan jag sakna det där riktigt röda. 

color 

Vad tror ni, en läggning eller en uppsättning?

Tjingeling

3 kommentarer:

Rosanna sa...

Jag kommer ihåg ditt röda hår! Det var så fint =) Men du passar i allting gummsan!! Hoppas det blir en rolig fest <3

Retro Elephant sa...

Vilken snygg outfit! Kommer bli snyggt på dig till festen!

Pengabörsarna är till salu, skicka ett mail till mig med önskat tyg så fixar jag resten :)

retro.elephant@gmail.com

//Lina

Rebecca sa...

Jättesnygg klänning! :D
Kolla in min blogg för mer rockabilly-mode :D!