onsdag 25 mars 2009

Nya prickiga vårkläder

Ja, nu åker vårklädseln fram. Tyckte att det passade bra med prickigt! Eller vad tycker ni? Kommentera gärna.

Idag ska jag äntligen till frisören och klippa mig. Eller egentligen bara toppa lite, men lika skönt för det! Igår klippte jag både min syster och min kompis Felicia och ikväll ska jag nog klippa sambo Johan och imorgon pappas sambo Carina. Så det blir ett himla klippande den här veckan. Men roligt är det med lite nya frisyrer nu när mössorna snart åker av. Det jobbiga är bara att jag inte kan klippa mig själv.

Igår var det riktig snöstorm här på Gotland! Så än så länge får min mössa i alla fall vara på när jag går ut. Jag som vill ha vår nu..

Nästa helg fyller mammas man år, 40 till och med! Så det blir stoort kalas på Kneippbyn här på ön och då måste man ju självklart ha något fint på sig. Och självklart har jag ingen aning om vad jag ska ha på mig. Och självklart kommer jag inte ha någon aning förens någon dag innan partajet.

Men om jag fick köpa precis vad jag ville ha på mig, så skulle jag nog välja någon av dom här klänningarna:

dress dress2

daisydapper.com säljer dom här söta klänningarna bland andra! Så otroligt fina. Sen finns det en uppsjö av andra som jag också gärna vill ha, på pinupgirlclothing.com. Det är farligt att gå in på den sidan. Farligt för plånboken i alla fall ;)

Jag har i och för sig en klänning som jag skulle kunna ha, men jag tror bestämt att jag har blivit för “stor” för den. Den sitter lite tight numera är jag rädd. Måste verkligen komma igång och träna mera!

 Fotosession_forsta_bild

Det är klänningen som Felicia har på sig här. Också väldigt fin. Jag får leva på flytande föda nu till kalaset så kanske det går! =)

Nu ska jag ta mig en sväng ner på staden. Ha det gott i vår- och vintervädret.

Tjingeling

Bilderna är lånade från daisydapper.com

6 kommentarer:

Lilly Lee sa...

ja visst finns det en del söta bakgrunder! Denna är ju jättefin!

Lilly Lee sa...

jag hade faktiskt den rosa/svarta varianten förra året, men jag är ingen rosa tjej så jag bytte.. men de är mycket söta =P

Cel'Dara sa...

Vad fint du har gjort här på bloggen. :-)

Cel'Dara sa...

Förresten.. var hittar man såna här fina bakgrunder? :-)

Anonym sa...

Åh, vilka fina klänningar! Vill ha!

Synd att Johan inte vill att du berättar om hans nattliv... btw min emailadress är tesstamente@hotmail.com ;-)

Irish är alltid den som tar upp sitt nattliv om vi är bortbjudna etc, så han tycker BARA att det är hysteriskt roligt:-D Jag önskar själv jag gjorde såna grejer men det enda jag gör i sömnen är skrattar eller gråter högt, haha!
Förutom inatt faktiskt, då vaknade Irish av att jag låg och drog min hand upp och ner på hans rygg.
- Sleep, sa han.
- But i'm just helping you to gather the SIM-cards that are scattered on the floor, sa jag!

ENGÅNGSFÖRETEELSE, kan jag lova dig!

Lilly Lee sa...

hej! Jo jag har haft praktik på ett hund & katt pensionat sen januari, men nu är det slut på det. Jag vet inte vad det blir nu, men har letat lite ställen att vara på, AF hjälper mig lite med sökandet.

Trevlig helg!!