tisdag 28 april 2009

The Boat That Rocked

Gomorron, gomorron där ute.

Igår var Johan och jag som sagt på bio, och vi såg The Boat That Rocked. Den var helt, helt otroligt skitbra! Den är ett MÅSTE att se om man gillar Rock’n’Roll, 60-tal och en bra film. Den hade nästan allt. Den var rolig, mysig, romantisk, sorglig och spännande. Massor av bra musik hela filmen igenom. Den får toppbetyg av mig och Johan. Han var först lite skeptisk mot den, men ville vara snäll mot mig och lät mig välja film. Efteråt var han tvungen att erkänna att han hade fel i att vara skeptisk. Det var en av de bästa filmer vi sett..Och den är ett måste i våran filmsamling när den släpps på DVD!

Här får ni en liten förhandstitt, som inte är trailern..

Den som inte har hört något om den här filmen så handlar den om en båt på 60-talet där ett gäng grabbar och en lesbisk tjej (annars var inte tjejer tillåtna på båten annat än på lördagar, då det kom stora lass med beundrande tjejer) sände piratradio i Nordsjön. Piratradio innebär att den helt enkelt är otillåten, eller vad man skall kalla det. Regeringen försöker hela tiden sätta stopp för detta, men lyckas inte riktigt som ni såg i filmklippet. Rock’n’Roll musiken fortsätter att spelas ifrån båten Radio Rock vad som än händer..

Ja, nu har jag verkligen lovordat den här filmen! =) Nu ska jag ta mig en skön promenad innan jobbet..

Tjingeling

5 kommentarer:

Annie - Annalunda sa...

Gullepluttisar!

Vad kul! Såååååååå söt kisen är...snart ska vi komma och gosa med henne! :) Glöm inte att registrera er på Annalunda Ting...och en länkrabatt & present skulle väl sitta fint... ;) Många fina retrogrejor nu... ;)

Puss

Cel'Dara sa...

Åh vad nyfiken jag blev nu, hoppas den släpps på dvd snart!
Verkar nämligen inte som den kommer komma på vår bio här. :-/

Tesstamente sa...

Men vad roligt att höra att den var bra, jag älskar ju skådisarna i den (speciellt Phillip S-H), men den har fått halvdan kritik i alla recensioner jag läst så jag hann nästan börja misströsta. Men du har gett mig hoppet åter, tack snälla du:-)

Sara Ödmark sa...

Vad kul, jag har inte hört talas om den filmen innan. Måste kolla in den.

Annie S sa...

Efter alla dina lovord låter det nog som om det är en film man borde se. :D Tack för tipset!