fredag 24 april 2009

London, vaxdockor och knäckebrödsdans

Underbara väder och vår! Johan var duktig igår och har fixat till det lite på våran uteplats. Vi har fått låna utemöbler av min far och hans Carina, och så har Johan lyckats överta kontrollen av busken/”klängväxten”! Den har innan vi flyttade in fått växa ganska vilt så den behövde snyggas till, och klippas ner rejält. Så nu ser man till och med att vi har en uteplats! Kanske blir en grillkväll i helgen, med revbenspjäll, potatis och vin. Mmmums!

Över påsk var mamma och hennes man Tomas i London. Lyllosar! De såg Mamma Mia, Phantom of the Opera, var på Madame Tussaud (om jag inte minns fel) och såg massa annat skoj. De var inne i någon “loppisbutik” och hittade två läckra tidningar som de köpte till Johan och mig. TV Mirror som ni ser på högra bilden, är daterad den 29 september 1956. Samma dag flera år senare föddes jag! Verkligen sammanträffande att det var just mitt födelsedatum =) Utan att mamma lade märke till det dessutom ;)

paper tvmirror

London är en stad jag verkligen skulle vilja åka till. Och ett besök på Madame Tussaud skulle vara ett måste! Man kan ju inte åka till London utan att hälsa på alla dom här godingarna:

marilyn monroe 

Marilyn Monroe 

elvis presley

Elvis Presley

audrey hepburn

Audrey Hepburn

Och många, många fler…

Det finns så många ställen man skulle vilja åka till. Men det kostar både pengar och tid. Så det måste man skaffa sig innan..

Om ni skulle ha missat de här söta, små pojkarna som var med i Talang 2009, förra fredagen så måste du se dom nu. Känsliga bör kanske låta bli ;) Dom är redan kända i USA, och har gjort succé på Youtube. Modiga är dom i alla fall, inget snack om saken.

Det bästa är att Bert Karlsson jublar efter framträdandet!

Ha en trevlig fredag.

Tjingeling

Bilder lånade från:

Marilyn: Flickr.com

Elvis: Flickr.com

Audrey: http://barock-and-roll.blogspot.com/

3 kommentarer:

Annie S sa...

London skulle jag också vilja besöka, har aldrig varit dit. Och som du säger skulle Madame Tussaud vara ett måste! Men jag måste säga, den där Elvis vaxdockan såg mer skrämmande ut än vad den liknade Elvis. :)

Hoppas vädret tillåter grillparty till helgen! Ha de gott!

Cel'Dara sa...

Jag såg dom där killarna på Talang förra veckan, så jäkla kul! Och modigt framförallt! :-D

Daniel sa...

Härlig dans.. blir ju varm inför Siw Malmkvist med mormor! ;)

tror jag gör en monroe ikväll!!

Njut av grillen!