torsdag 2 april 2009

April, april

Ännu ett blad i kalendern har man nu fått bläddra fram! Helt galet. Vårdagjämningen har varit, vi har ställt om klockan till sommartid, solen lyser mer och mer för varje dag och vårblommorna tittar fram i buskarna. Hur härligt som helst! Det är redan den 2:a april, blev du lurad igår?

april

“Enter April, O such a charmer

The soon will make the sunshine warmer

Tho’ often with a trace of tears

But swift to charm away one’s fears!”

 

Johan och jag putsade våra fönster förra helgen. Dom var hur smutsiga som helst efter regn, slask och snöstorm. När de väl var putsade så upptäckte vi att vi faktiskt hade en uteplats ;P Och vad vi hittade där i rabatten var dom här små, söta krokusarna.

linnePå vägen hem ifrån jobbet idag så fick jag så härliga vårkänslor att jag var tvungen att köpa mig ett linne! Till och med med rosa på! I min garderob finns det annars ingenting rosa, absolut ingenting. Tja, mina Telia-arbetskläder är ju i och för sig lite rosa, men inte mycket.

kammar

Och i tisdags fyndade jag dom här kammarna i en second-handbutik. Helt oanvända, och väldigt roliga och praktiska att göra frisyrer med =) Jag funderar på att göra något med dom till det stora kalaset imorgon!

Johan hade en sån jäkla tur när vi var i den second-handbutiken. Han fyndade verkligen! En oversized Fred Perry väska i skinn, och dessutom i nyskick för bara 20 kronor! Gubben i affären visste nog inte vad han sålde ;) Stackarn..

bag

Jäkla turgubbe är vad han är!

Nu ska jag njuta av solen. Ha det gott!

Tjingeling

4 kommentarer:

Daniel sa...

Hej! Kul att va tillbaka till din tjusiga blogg!
Lyser solen även idag?

carola sa...

Kika in på min blogg?

Har nyss dragit vinnare och du är den lycklige räddaren i nöd:)
Stort Grattis och tack för att du vela tävla..

Vilken läcker blogg du har, den ska jag kika igenom..

Trevlig helg
Carola

Ida sa...

Måste bara skriva att jag verkligen gillar din blogg!

Ha en trevlig helg!

Tesstamente sa...

Om du använde kammarna så hoppas jag det kommer ett kort?