måndag 20 april 2009

Här är jag!

Äntligen är jag här. Nu har jag varit jättedålig på att uppdatera, lovade ju att göra liv ifrån mig i helgen men se hur bra det gick. Idag är jag i alla fall ledig ifrån jobbet, då har man tid att sitta lite vid datorn och blogga!

Våran Smålandsresa över påsk var jättemysig, och väl värt det! Vi tjänade mer än förlorade på att åka dit. Johan har ju fyllt år och lite släkt på hans mammas sida var inte över på Gotland då, utan det firades förrförra helgen istället. Kul med två födelsedagar, tyckte Johan i alla fall. Han fick en underbar Rörstrand-skål (till min förtjusning, hehe) av sin mor, hennes man och lilla Sarah. Plus annat välbehövligt. Av sin ena moster fick han ett roligt sällskapsspel som heter Retro. Liknande TP, fast med frågor kategoriserade efter årtionden, 50- till 90-tal.

bowlFin, fin Berså-skål utan minsta kantstöt!

Vi hann såklart även med loppisbesök när vi var på resa. Vi åkte ner mot Karlshamn, och till en stor loppmarknad en bit innan man kommer till hamnstaden. Fanns mycket fint, fast ändå fyndade jag och Johan inte så hemskt mycket. Det gjorde däremot svärmor Annalunda, som snart ska öppna webbutik! Vi hittade i alla fall söta små salt- och pepparströare på en liten bricka med trähandtag.

saltopeppar 

Johan köpte även en gammal brödrost, för en tia. Bara till prydnad, den saknar sladd (en riktigt gammal sladd, så tyvärr inte bara att köpa en ny) så den går inte att använda. Om man inte hittar en på loppis förstås.

phone

Denna här röda snyggingen köpte Johan av sin mammas man. Vi hade redan en gul Dialog men den här passar bättre i våran hall, på telefonhyllan, då fondtapeten har rött mönster. Matcho, matcho!

radio2

För någon vecka sedan vann jag min första bloggtävling! =) Den här söta radion, med en vovve som är strandsatt på en ö, vann jag hos Carola. Perfekt att ha med på stranden i sommar =P

Om sommaren behagar att skynda sig på lite vill säga..

Tjingeling

9 kommentarer:

Johnny sa...

OM du med "riktigt gammal sladd" menar tygvarianten som oftast används till strykjärn kan jag meddela att sådan finns att köpa. Skulle du mena utseendemässigt på annat sätt, finns det nog också att få tag i metervis. Med en korrekt montering, och rengöring av brödrosten, borde det inte vara några problem att få den att fungera.

Annie - Annalunda sa...

Ja visst kan ni få tag på en sådan sladd! Ja det var mysigt att ni var här...och det var ju tur att det "lönsamt" ;)

Kan ni tänka er att vi var på loppisen igår också.... ;) Om vi köpte något???? Hur kan ni tro det??? ;)

Kisse är ju jättesöt...och lille bebisen kommer den 13/5!!!

Kram

Cel'Dara sa...

Det där spelet har jag vart nfiken och sugen på länge. Du får tala om sen om det var kul! :-)
Och har jag tur så flyttar ni kanske till Karlshamn sen så kan jag försöka fjäska in mig på en spelomgång till och med! ;-)

Annie S sa...

Vilken snygg telefon! En sån skulle man ha. :)

Det där spelet lät också intressant undra om man kan få tag på det i lilla Finland?

Ida sa...

Åh, dom där skålarna är så fina!

Tesstamente sa...

Är Annalunda din svärmor?! Varför är jag inte förvånad:-)

Älskade ditt smakprov på Johans nattprat, du får försöka övertala honom till att få lägga ut den här, haha;-)

Har själv en diktafon i nattdukslådan för att fånga Irish nattliga bravader, men glömmer alltid bort att jag har den.. hjärnan är inte i högvarv mitt i natten:-)

Ida sa...

Aha, är ju jätteuppskattat om man får sånt när man fyller år jue=)

japp, nu är utbildningen klar, så imorgon är det första dagen på nya jobbet.. känns spännande att få va med från början å allt.. men nog är man nervös alltid (klump i magen)

Daniel sa...

Så mysigt gammaldags, smälter av nostalgi!

Ida sa...

HAHA, har varit med o byggt upp butiken idag så mjukisar var mest passande tyckte jag :p

Imorgon så slår vi upp portarna (skulle ha gjort det idag) så börjar bli bra nervös.. men sååå skönt med jobb!

Har man råd o springa lite mer på loppisar sen å =)