fredag 17 april 2009

Dags för uppdatering

Hej allihopa där ute! Hoppas ni haft en bra påsk, säger jag fastän det var för nästan en vecka sedan. Har inte hunnit att uppdatera bloggen sedan dess pga att vi var bortresta över påsken, jobbat hela veckan och igår fick vi Seffe, sötaste lilla kattjejen som finns. Men lite rädd och blyg är hon nu i början, nya människor och ny miljö är inte lätt.

Seffe

Seffe är en liten tjej, inte en kattunge, utan bara väldigt liten. Och väldigt söt! Allt runt omkring är ju nu nytt, och både läskigt och spännande på samma gång. Då är det jätteskönt att kunna gömma sig under sängen, soffan eller, som här, under ett varmt täcke.

Seffe2Seffe bodde innan i en lägenhet på andra våningen, men hos oss bor hon på bottenvåningen. Så ljud, folk och bilar som rör sig utanför är ännu lite läskiga! (Därav den skrämda blicken på bilden) 

Jag kommer att uppdatera ordentligt ikväll eller imorgon, jag ska strax iväg till jobbet. Kommer att visa förra helgens loppisfynd och annat smått och gott! Skulle bara göra ett litet ljud ifrån mig så att ni vet att jag lever! =)

Ha det bra.

Tjingeling

5 kommentarer:

Annie S sa...

Vilken liten sötis den där Seffe!

Mitt stora dilemma är om jag skall svara på en kontaktannons eller inte. :)

Lilly Lee sa...

Vilken sötis!!

Annie - Annalunda sa...

Å så söt hon är!!! Ska visa henne för Sarah i morgon. Har försökt få tag på er idag x flera... lyckades inte så jag har köpt en ny möbel till er vare sig ni vill eller inte!! ;) Nyfiken????

PUUUUUUSSSSSSSSS

Tesstamente sa...

Skönt med ett livstecken:-)

Jättesöt misse, och vilken härlig färg på ögonen!

Barnes sa...

Skönt att se henne såhär lite virtuellt ibland! Du får lägga upp fler bilder! Hörde från Johan att det går lite bättre, men att hon "gråter" på nätterna? Hoppas det lugnar ned sig om några dagar!