torsdag 22 januari 2009

Kanonskor! Eller?

En insändare i Gotlands Allehanda 5 dec 2008:

"Ska inte vinterstövlar vara för utomhusbruk?

Jag och min dotter var på skokanonen den 5/10. Hon köpte ett par vinterstövlar för 400 kr. Efter att ha använt sina stövlar ca 10 gånger tappade hon ena klacken.Jag ringde då butiken i Visby och sa vad som hänt och trodde så klart att de skulle fixa omklackning eller reklamera stövlarna. Men icke, tjejen jag pratade med sa att det var lågbudgetskor dom sålde så omklackning får man själv bekosta. Jag ringde en skomakare i Visby och det skulle kosta 100 kr att klacka om dom. Hon sa också att klackarna på stövlarna inte var gjorda för att använda utomhus. Då kan man ju genast undra varför man säljer vinterfodrade stövlar om man endast kan använda dem inomhus. Jag har en mycket besviken dotter som får gå i gympadojor tills hennes stövlar är klara.Jag har köpt ett par finkängor och min man ett par finskor som vi knappt använt man får väl se till att bara använda dem inomhus. Nej inga mer lågbudgetskor på skokanonen för oss. Det får bli en annan skoaffär i fortsättningen. Där har de alltid hjälpt oss om det blivit problem med allt från kardborreband till lossnade sulor."


Jag har då aldrig köpt ett par stövlar som inte tål att man går med dom utomhus, det är ju helt..absurt!
Otroligt komiskt också egentligen. Säljer man lågbugdetskor, eller "vanliga" skor också för den delen, som man inte ens kan ha på sig, då borde man inte sälja skor alls.

Artikeln är tagen från: http://www.helagotland.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleId=4570177

1 kommentarer:

Anonym sa...

De blir nog aldrig shopping på skokanonen för min del iaf! :P