torsdag 22 januari 2009

Om allt och mycket lite

Nu börjar bloggen arta sig. Vi är nog inte helt klara än, eller Johan är inte helt klar än =P sitta med html kan inte jag, eller har inte riktigt tålamod att lära mig utan att gå en ordentlig kurs.


Jag har snart pluggat hälften av Småföretagande A och det är faktiskt mycket roligare och intressantare än va jag trodde! Nu börjar dert trappas upp dessutom och bli lite svårare. Ganska mycket matte så man får försöka leta fram de där otroliga mattekunskaperna man har. NOT!

Och snart börjar även kursen Digital Bildbehandling som jag också ska läsa, det ska bli riktigt kul! Att äntligen få lära sig på riktigt med Photoshop. Jag har ju en kunnig sambo, och han tycker att han försöker lära mig men. Han tar mycket förgivet att man ska kunna, och talar kanske inte om allt och varför man ska göra si o så och tänka på det o det.

Han har ju trots allt inte gått någon lärarutbildning så jag klandrar honom inte.

Hemsidan börjar även den sakta men säkert inta sin rätta form. Även där hjälper Johan mig!

Gå gärna in och kika hur det ser ut här (förhoppningsvis ska den funka, det har varit lite strul med den nu på morgonen) och skriv även i min nya gästbok så skulle jag bli väldigt glad =)

Jag har läst ut min tjocka bok också, Att älska som en Porrstjärna en självbiografi av Jenna Jameson med hjälp av Neil Strauss. Den var väldigt intressant och häpnadsväckande. Och hemsk. Och ibland lycklig. I hennes liv har det mesta hänt! Kan faktiskt rekommendera att läsa den om man tål att läsa om drogmissbruk, misshandel och andra hemska saker.

Det kommer nog en recension av mig på den snart. Kanske idag till och med om jag hinner.

Nu väntar skolarbetet!

Tjingeling
Bilden: Vårat mysiga tidningsställ som vi fyndade på Lions i Tingsryd, Johan lekte sedan lite elektriker och satte in en Ikea-lampa. Snygg och mysig! =) Den kombinationen gillar vi.

2 kommentarer:

Lilly Lee sa...

hejhej! Sidan ser lite knas ut för mig, den "försvinner" bort i högra sidan, så jag kan inte se hela.. men ni håller ju på för fullt, så det kanske är mitt uppi fixandet ;-) Ha det gott!

Lilly Lee sa...

och så menade jag vänster ;-)