söndag 11 januari 2009

Tjusiga damer från Adelsgatan i Visby

När mamma och jag var ute på promenad en vanlig blåsig dag i vinter-Visby, så bara "råkade" vi ramla in och titta lite i secondhand-butiken på Adelsgatan. Hittade där tre vackra damer som ni kan beundra här nedanför. Ligger på våran lilla telefonhylla i teak som matchar våran byrå vi fick av svärmor Anna. Mycket tjusigt!

Vi passade på att småprata lite med hon som äger butiken och fick reda på många intressanta saker. Bland annat att mycket av de pengar hon får in skänker hon till behövande. Hon var nere och tog hand om barn som blev föräldralösa när Tsunamin slog till, så att de inte kom i orätta händer. Hon håller även på att bygga en skola någonstans i världen, som jag förstås inte kommer ihåg vart det var. Troligtvis inte helt själv men hjälper till väldigt mycket och åker dit med jämna mellanrum.

Det är lite dyrt där i den butiken på Adelsgatan, men när man fick reda på detta så gör det faktiskt inte så mycket alls. Det blir nästan bara roligare att köpa saker då! Så den butiken kan jag rekommendera varmt. Mycket fina saker!

Elizabeth Taylor, Marilyn Monroe och en donna som jag inte minns namnet på! Någon som kan friska upp mitt minne?

0 kommentarer: