torsdag 15 januari 2009

Ny morgon, nya idéer


God morgon, God morgon Sverige, och andra länder med kanske!

Ännu en ny morgon, nya läxor att göra, och självklart nya blogginlägg att skriva =)

Vad kan göra en dag bättre än att vakna i en mjuk och varm säng och höra fågelkvitter utanför, som en vårdag nästan. Fick ännu mer vårkänslor när man sedan stiger upp ur sängen och drar upp rullgardinen och ser solens strålar lysa upp Visby ringmur! Så fint man bor egentligen, men gotlänningar är väldigt hemmablinda och ser och förstår inte hur bra vi har det.


Jag har ändå haft turen att ha bott hemifrån i tre år så jag tittar lite extra noga ibland, stannar upp och verkligen suger in det vackra med blicken. Men, jag börjar falla tillbaka till det hemmablinda jag med. Det går fort, tyvärr.


Och solen försvann ganska fort den med, och det blev genast grått och kallt igen. Tråkigt.


Men inte ska man deppa för det. För imorgon händer något kul. Jag har fått min kära och bästa vän Felicia att ställa upp som modell för mig. Så det ska sminkas och stylas och fixas och sedan såklart fotas. Så jag kommer även att ha en liten modellhörna här på min blogg tänkte jag, ska nog tvinga systra mi att va modell med =)


Nu väntar skolarbetet.

So long for now
(Bilden: Kupan-fynd, fast från Kupan i Växjö, tror att den kostade löjliga 40 kronor eller något. Jag älskar den. Pryder vårat lilla köksbord)

0 kommentarer: