söndag 1 februari 2009

Munkkällaren i Visby en lördagkväll

Hej och hå, så det kan gå.

Igår fyllde pappas sambo år, och vi var självklart ute hos dem på landet och grattade och fick både fika o god mat på kvällen. Riktigt kalas!

När klockan började närma sig 7, så tackade vi för oss. Vi skulle nämligen först skjutsa våran farmor hem till sig som ligger några mil åt motsatta hållet än vad vi egentligen skulle. Så vi var väl hemma i staden Visby igen klockan halv 9.

Då var vi riktigt trötta och storasyster funderade på att åka hem och sova, hon hade varit på födelsedagsfest i fredagskväll också. Men så hörde allas våran vän av sig som bara bor en gata bort, och sa att vi gärna fick komma dit och vara lite sociala om vi kände för det. Och tillslut så kände vi ändå för det och gick dit.
De var tre stycken där som satt och festade till det lite inför ett krogbesök. Allas våran vän var väldigt generös och bjöd på mycket gott! Ja, sådant starkt menar jag förstås då, men han bjöd även på glass till min förtjusning! =)

Och kvällen slutade med att vi följde med ner till centrum för att gå på krogen, en helvändning på kvällen. Och jag, som dessutom egentligen, är förliten för att gå på just Munkkällaren (kommer in i juni, morr) trippade glatt förbi hela långa kön och sa bara hej hej till vakten och gick in utan att ens betala inträde. Och nej, jag var inte busig så att jag smet in eller något, utan en av de tre som var hemma hos "Allas våran vän" brukar själv stå där som vakt så det var bara att gå in.

Munkkällaren är en krog som är väldigt mysig, och väl värd att besöka! Det är även en toppen restaurang lite tidigare på kvällen (och även dagen), och på sommaren har de en jättemysig uteservering.

Så Munkkällaren rekommenderar jag att gå till om ni är i Visby, det ligger på Stora torget i innerstan.
Gå gärna in här och kika på deras hemsida.

Det finns vinylbar, schlagerbar och ett dansgolv till där jag inte riktigt vet vad de spelar för musik. Vi hänger mest i vinylbaren, såklart! =)

Men gångarna emellan dem är små och går kors och tvärs så det är rätt så lätt att virra bort sig när folk knuffas och dansar överallt. Charmen med Munkkällaren, är att det är rätt små dansgolv, stenväggar, gammalt trägolv och stenvalv vid gångarna mellan dansgolven. Väldigt mysigt ställe helt enkelt! Och åldersgruppen är allt från 20 till 50, så det är kul med lite blandade åldrar.


Munkkällaren får fem pinuppor utav fem möjliga =)



Så från att ha kommit hem trötta och sömniga klockan halv 9, slutade vi med förfest, krogbesök, Maxbesök, tillbaka till Allas våran vän och spela Guitar Hero och sen var vi hemma i sängen klockan 5 på morgonen! Ojojoj, vad mycket roligare man har när allt är oplanerat =)

Och vad gör jag egentligen uppe vid halv tio, efter bara fyra och en halv timmes sömn!? Ärligt talat så har jag ingen aning. Men pigg är jag =)

OBS OBS OBS
Kom ihåg att vara med och tävla! Klicka här.
Tävlingen slutar ikväll klockan 21.00, du hinner än!
Vinstchansen är stor, då det inte är så många som anmält sig.


Tjingeling!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hemsidan har nu öppnat!
Gå in och kika och se om något lockar dig.
www.daisydapper.com

Hälsningar
Daisy dapper

Anonym sa...

Ååå va roligt med Munken:) Blev de lika många drinkar(gratis) den här gången också?? hehe