onsdag 11 februari 2009

Sleep walker

Jag kanske inte har berättat att Johan brukar både prata och gå i sömnen väldigt ofta. Han kan skrika, prata och mumla. Eller så gör han saker i det tysta. Är uppe och går eller tillexempel när jag har legat och läst så har jag märkt att han ligger och stirrar på mig med ögon så stora att de ser ut att när som helst ploppa ut. Skrämmande ibland faktiskt, han ser inte direkt ut som om han stirrar på mig i förtjusning utan mer..hatiskt eller något liknande.

Och inatt var det dags igen.


Jag vaknar av att Johan går upp ur sängen, och fram till garderoben. Jag reagerar inte så mycket nu förtiden när han går i sömnen, brukar mest bara mumla "gå och lägg dig", men jag kommer ihåg att jag tänkte "Är det redan morgon? Ska han redan gå till jobbet?". Jag kikade lite extra bort mot garderoben där han stod och rotade, och upptäckte att han stod o letade bland mina underkläder! "Vad tusan" tänkte jag, "nu går han i sömnen igen".
- Gå och lägg dig igen Johan, sa jag.
Han tittade lite på mig men fortsatte sedan sitt letande. Jag blundade för att somna om. Plötsligt dimper det ner något på mitt täcke. Jag tittar förvånat upp och ser att Johan har kastat en BH på mig!
- Vad tusan ska jag med den här till!? frågade jag.
Det är alltid kul att höra de sömniga förklaringarna. Men jag fick inget svar utan istället kommer det en till BH farande mot mig!
- Johan gå och lägg dig!
Då lunkar han trött tillbaka till sängen och snarkar vidare. Jag slänger ner BH:na på golvet bredvid sängen och sover vidare jag med.

Imorse när jag vaknade så gick jag upp, ut i lägenheten och gjorde de vanliga morgonsysslorna. När jag sen går in i sovrummet igen upptäcker jag två BH:ar som ligger på golvet. Då kommer jag genast ihåg vad som hänt under natten och börjar gapflabba!
Jag ringer johan, som gått iväg till jobbet och frågar om han kommer ihåg vad tusan han gjorde inatt.

Och det gjorde han såklart inte.
Det här kommer han att få höra länge!

3 kommentarer:

Annie - Annalunda sa...

Ja det är ju något som ingår i "paketet" liksom... ;) Stackars Johan...du får inte reta honom för mycket....då kan han ju bli ledsen... ;) Men jag håller med dig...det är ju ett väldigt spännande (natt)liv man har tillsammans med Johan... Kanske är det extra stressigt nu på jobbet...? Krama honom!! ...och kram till dig!

Anonym sa...

Hahaha... Sjukt kul ju :) Undrar vad han drömde.

Anonym sa...

Hahhahaaa, vi kanske skulle ordna ett sleep-over party för Johan och Irish;-) Jag och du tar med popcorn och sitter och kollar på dem i en tvåvägsspegel:-D