torsdag 26 februari 2009

Jippie! Tjohoo! Jag vill skrika ut min glädje till hela världen!

Yes, yes, yes, yes, yes!!!! Och 10000000 gånger fler yes.

Idag är det en ooootroligt bra dag! Jag vill hoppa, springa, skutta, skrika, skratta och bara freaka ut totalt just nu! =D Bästa dagen sedan jag vet inte när!

Nu undrar ni säkert vad som ligger bakom denna otroliga, knasiga glädje. Och det är Telia. Hur fasen kan man bli så glad över Telia!? tänker ni väl nu. Men det kan man. Verkligen.

ballonger

Jag har nämligen fått ett jobb! I Teliabutiken i Visby. Jag ska inte sitta och ringa runt till folk och sälja bredband. Utan jag ska jobba i butiken Telia, och sälja telefoner, abonnemang, datorer, tv-apparater m.m. Hur fantastiskt bra är inte det!? Tjoho =D

Jag har inte haft ett jobb sen i augusti så då kanske ni förstår varför jag är så himla lycklig. Har gått hemma och deppat ihop mer och mer för varje dag. Tappat motivation och glädje till allt som har med måsten att göra. Bara att diska lite har varit en otrolig ansträngning. Men nu, med mer fasta rutiner och måsten så kommer det bli ändring!

Jobbet är dock inget heltidsjobb, utan ett extrajobb vid behov. Varje lördag i alla fall, och sedan någon dag i veckan. Men jag klagar inte eftersom jag pluggar samtidigt, så passar det mig utmärkt. Sen till sommaren så är det ca 70% jobb trodde chefen. Och det är kanon. Har blivit erbjuden två andra sommarjobb hittills men får man den här chansen så tackar man bara inte nej! Visar man framfötterna kunde det absolut bli mer jobb sa chefen också.

Därför är jag så otroligt glad idag! Och det lilla körsbäret uppe på toppen är att solen skiner över Visby idag och snön har börjat smälta. Fick fickpengar av Johan (när han fick sin feta lön /Johan) igår så ska ner och köpa mig något fint för att fira!

spring

Kan en dag bli bättre?! Trallalaaa..

Hoppas eran dag blir lika bra som min.

Tjingeling

5 kommentarer:

Annie - Annalunda sa...

Grattis världens bästa Sandra! vad kul - jag förstår att du är glad!!!! Det är jag också för din/er skull!

Kramis

Anonym sa...

Grattis igen=) <3

Anonym sa...

Grattis till jobbet! :D Jag är också arbetslös, men ska dock på en intervju på måndag! :D Hoppas att allting är bra annars! :)

Anonym sa...

Åh, det är intervju hos en förskola! :D Så jag hoppas verkligen att jag får det (:
Jag hittade väskan på http://135134.spreadshirt.net/se/SE/Shop. Men vilka snygga grejer ni hade på er sida! :D Och vilka söta möss ni hade skaffat också (: Mattias hälsar tillbaka!

Katti sa...

Grattis till dej! :)