fredag 20 februari 2009

Old stuff Shop

Nu har jag inte varit jätteaktiv på bloggen på ett tag. Ni får ursäkta, det har att göra med mina studier. Jag började på Småföretagande B kursen i måndags och upptäckte till min fasa att jag fått fel böcker! Så jag var tvungen att beställa hem nya och fick dem inte förens i onsdagskväll. Då fick jag plugga ikapp som en galning! Sen har jag dessutom varit på tre stycken arbetsintervjuer den här veckan. Jättekul!! Ni får hålla tummarna!

Johan och jag är ju inne på det här med att ha ett eget företag. Vi har ju redan Tracy Heart Clothes and some stuff, där vi säljer snygga rock t-shirt och annat kul. Men nu har vi även startat en “bloktion”!

Vad tusan är en bloktion tänker ni!? Och ja, det är ett av mina påhitt. Vi tänkte först ha en “bloppis”, som många har. Alltså en loppis på en blogg. Men så började jag att fundera, det är ju inte så kul att kopiera och vara likadan som många andra. Därför kom jag på att vi kunde ha en auktion på en blogg, alltså en bloktion!

narbildgrytlappar

Häftiga grytlappar! En av våra första produkter som nu finns på våran bloktion

Det funkar som så att vi lägger upp snygga, fräscha och häftiga retro-, vintage-, begagnat- och nostalgiprylar och sätter ett utropspris på dom. Spekulanter på prylarna får maila oss om de vill lägga utropspriset (eller högre) och då börjar med ens auktionen. 24 timmar har andra på sig att lägga högre bud. Men, ingen vet ju vad de andra har lagt, eftersom buden mailas till oss! Spännande, det blir då både auktion och tävling i ett! Så vem blir ensam om det högsta budet? Om fler har högsta bud vid auktionens slut så vinner den som mailade budet först helt enkelt. Det gäller att vara snabb!

närbildtyg

Häftigt tyg i superskick, finnes på våran bloktion! 146,5 x 118 cm

Hur märker ni då att någon redan har lagt utropspris (eller högre) och att auktionen har gått igång? Jo, så här enkelt är det att utropspriset är skrivet med röd text om det inte är uppnått, och om utropspriset står i grön text så är auktionen igång. Vi skriver även under varje vara när auktionen började så att ni kan räkna ut när den slutar.

Knappar

Stora, söta knappar. Rosa/aprikosa, med diameter på 2,5 cm. Finnes även dom på våran bloktion!

Låter det krångligt? Skriv gärna och fråga om något är oklart. Du kan även maila oss på tracyheart@live.se. Det är bättre att komma med dumma frågor än att det blir dumma missförstånd!

Välkommen att besöka våran bloktion och börja buda! Du hittar oss på http://www.tracyheartshop.blogspot.com/

Ha det gott!

Tjingeling

1 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken superbra idé!! Du är verkligen kreativ, Sandy!!