onsdag 4 februari 2009

Volbeat

Volbeat är en danskt hårdrocksband som jag och Johan fattat tycke för på senaste tiden. Deras låtar går varma i lägenheten och i bilen (de gånger vi lånar någon av föräldrarna). Deras musik beskrivs som en metalversion av Elvis-musik, och jag kan hålla med om att i vissa låtar så kan man höra Elvis-influenser. Men absolut inte alla.

Bandet startades 2001 av Michael Poulsen som tidigare varit med i ett metalband i Tyskland, Dominus. Metalriff finns i låtarna men aldrig nåt growl och det tycker jag är ganska så skönt. (Jag vet inte om jag använder orden riff och growl rätt =P men jag tror ni förstår vad jag menar?)

Jag och johan lånade pappas bil här om dagen och glömde då våran Volbeat-skiva i stereon. När pappa sen satte sig i bilen och detta strömmade ur högtalarna så sa han till min syster "Va f*n är det här för skit!? Det finns ju ingen melodi i det ens!" Haha, lilla pappa.
Annars lyssnar han faktiskt på bra musik som Status Quo, Fleetwood mac, CCR och gamla 50- och 60-tals godingar m.m =)

Men Volbeat får jag och Johan nog lyssna på själva i fortsättningen!

Här är ett smakprov. Enjoy!

Sad man's tongue



Maybellene (eller Maybelenne? Det står olika på olika ställen) I Hofteholder



Tjingeling

1 kommentarer:

Annie - Annalunda sa...

Hej sötisar!

Så himla fin din blogg är! Du är jätteduktig på att få till det...och skriver om så mycket! Ang musiken.... det är ju bra att både du och Johan gillar... :) Den första lät som country tyckte jag... ;) den andra var väl helt ok...ja ganska bra t o m!
Sarah hälsar att hon saaaaaaknaj...

...och det gör jag med!

Puss o kjaaam!